utvärdering av Upplevskärgården 

Lördagen var kall, blåsig och regnig. Det kom några få turister med färjan för att delta i Upplevskärgården.  

  Installation av strandkonstnären.

  

   
 Britt-Marie hade flera besökare i Rörös egna museum: Bygdeboa. 


Nordöslöjd hade utställning och försäljning.

Jag kom hem med den röda pricken, bagebröd och fantastiska salvor (helt naturliga och eco) från Barbro. Kan varmt rekommenderas att ta på hälsprickor, acne, och småsår. 

  

Det var inte många som trotsade vädret och gick poängpromenaden. Men ungdomarna var tappra och lämnade in 12 rätt, så de vann varsin Themis Fiskeri mössa. Passade bra till vädret. 

 

På yogan kom det 2 personer och på bootcampet kom det inte någon.

Folke berättade att båtgästerna gav sig av redan vid 09:00-tiden, och att det bara var 2 familjer som besökte öppen fiskebåt.

Det var få båtgäster, få turister, och jätte dålig väder. 

Röröborna gjorde dagen med bravur. Många timmar har lagts ner på varje aktivitet, utan varken budget eller någon slags kompensation. Grymt gjort alla som var med!!!!!

Jag funderar på om dagen kunde ha genererat flera turister om vädret varit bättre. Eller om det hade varit mer reklam för dagen. För reklam på sociala medier och i press har varit minimal från arrangören i Gbg.

På Rörö har vi ju redan mycket aktivitet för både turister och Röröbor under sommaren. 

Upplevskärgården blev liksom en samlad dag för många av de aktiviteter vi redan har under sommarhalvåret.

Detta tar vi med oss till nästa år.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s