Rörö en trygg Ö

När jag bodde i USA och funderade på min framtid, såg jag alltid Rörö som den tryggaste platsen på jorden.

IMG_2415-0.PNG

IMG_2417-1.PNG
Jag började fundera på barn, och vart jag ville att de skulle växa upp. Jag kom alltid fram till samma svar. Rörö.

IMG_1296.JPG

IMG_1188.JPG
Härom dagen försvann min cykel från ön. Jag kunde inte finna den någonstans och trodde att den var försvunnen för alltid.
Men, jag frågade runt lite på Rörö, om någon sett den, jodå, några ungdomar hade vart här och antagligen lånat den.
Jag slängde ut en förfrågan på RöröInfo whatsapp grupp. Flera på Rörö hade sett den. Det visade sig att ungdomarna lånat den och ställt den på Burö.
Jag ringde till färjan och förjegubbarna hämtade den, tog den med sig på färjan, och ställde av den på Rörö.

Vilken fantastisk personal som jobbar på Nordöleden. Så hjälpsamma. Inga problem med nåt!

Asså, förstå detta. Vilken fantastisk ö vi bor på. Vilka hjälpsamma människor det bor här. Vad tryggt det är på Rörö!

Jag älskar detta ställe. Vi hjälper varandra. Vi ser efter varandra. Alla vet vem mina barn är och det känns så himla tryggt!

Det känns som att alla är så tillåtande här. Barnen är en naturlig del i livet på ön, och våran framtid. De får vara med överallt och på allt.

Tack, tack, tack alla ni som hjälpte till 😃

IMG_1333.JPG

IMG_1376.JPG

IMG_0923.JPG

IMG_9229.JPG

IMG_9767.JPG

IMG_0636.JPG
/Ellen

Kommentera

